När ord inte räcker till

Hemma efter en otroligt underbar semester. Tyskland bjöd på strålande sol o 27 graders värme mest hela tiden. Vi bodde mitt ute i ingenstans. Bokstavligt talat, hotellet låg i en liten by på den tyska landsbygden 12 mil från Hamburg. Har inte haft något wi-fi på fem dagar o fy fan vad skönt det vart. Underbart att koppla bort allt vad twitter o facebook heter.

Dagarna gick mest åt till att ligga på stranden o sola o bada. En av eftermiddagarna åkte vi till en mysig liten stad i närheten vid namn Wismar. Så himla fin. En riktig hamnstad med allt vad det innebär. Segelbåtar, fiskmarknad o måsar trängdes i värmen, o allt var så bra. Blev lite shopping, men mest promenader med uppspärrade ögon för att inte missa något. Framåt kvällen hamnade vi på en fin restaurang vid havet, o där satt vi o njöt av att vara vid liv.
På fredagen tog vi tåget till Hamburg, o herregud säger jag bara. VILKEN STAD. Det var nog ungefär det häftigaste jag vart med om. Hamburg som efter kriget låg i ruiner, är nu helt uppbyggt. Som fågel fenix, reste sig Hamburg ur askan o idag finns inte ett spår av vad som hände där för ca 70 år sedan, vilket jag tycker är sjukt imponerande. Staden byggdes upp för att likna hur den såg ut innan, så gammal arkitektur kontra modernt är idag Hamburg. Eftersom att det är Tysklands näst största stad är den otroligt stor, så det är klart att utbudet på affärer är grymt. Sprang mest omkring på Hollister o Abercrombie o älskade livet. Fikade även på en av alla Starbucks som fanns, ska det var så ska det va. Åt även världens godaste mat på en mysig restaurang mitt i centrum, medans stadens alla ljud spelades upp som en melodi utan slut för mina öron. Åh vad jag älskar allt vad Tyskland är, det är inte alls tråkigt vad än folk säger.
Igår, måndag alltså, var jag o mamma på bio. Självklart var det Känn ingen sorg vi såg. Det var ett sånt där ögonblick då ord inte räcker till, lixom det går inte att formulera en vettig mening över vad man känner. Så jävla bra o genomtänkt film, helt sjukt. Jag o mamma satt o skrattade o grät om vartannat. Allt var så bra, oändligt.
Hoppas att ni också har det braa, puss ♥

Älmhult '13

Efter jobbet i fredags var det äntligen dags att sätta sig på det första tåget som skulle ta mig till Nässjö, för att sedan ta ett tåg som skulle ta mig till Alvestad, för att sedan ta ytterligare ett tåg som skulle ta mig till Älmhult. Själv vandrade jag runt på olika tågstationer och kände mig så otroligt levande och själva resorna var ju bäst, tåg är så mysigt. Känslan av att susa fram genom öppna landskap medans solen går ner ovanför trädtopparna är svårslagen, haha. När jag sedan var framme på kvällen möttes jag av mina tre favoriter, har saknat dem så.
Tiden nere i Älmhult spenderades framförallt på stranden, med sol o bad. Vi gick även långa promenader i solnedgången o paddlade kanot till en öde ö, där vi sedan badade. Mycket bra helg. Nu är dags att packa om, för inatt drar jag iväg på en liten minisemester i Tyskland med familjen, kommer bli bäst!
puss ♥

10/7-13

Jahopp, nu har jag börjat att städa. Fyller mina dagar med närkontakt med skitiga toaletter, bajs, damm och smutsiga kontor, samt matlåda och en buss som går klockan 05.55 på morgonen. Det är så underbart att jag knappt vet vart jag ska ta vägen. Det var dock ironi, men det är faktiskt inte så illa. Nu efter tredje dagen har jag börjat vänja mig och de jag jobbar med är hur goa som helst. Just nu är allt bara bra, men jag längtar till fredag. Då hoppar jag på ett tåg som tar mig till Älmhult, där mina tjejer väntar. TAGGA!
puss

Obeskrivligt vacker

Jag är högt över molnen

Lite bilder från senaste veckan...

Ännu en vecka som flugit förbi. Ännu en vecka som jag har spenderat i Linköping. Jag älskar att vara där och jag älskar hur jag känner mig när jag är där. Vandrar lixom runt i min bubbla av oändlighet och bara är allmänt lycklig, och lite kär i dig. Nu är jag hemma igen och det är jag inte ens glad över. Veckan har i alla fall, förutom jobb, bestått av picknik längs Kinda Kanal, ständig fascination över slussarna som öppnas för att sedan stängas, cykelturer och nätter fyllda med league of legends. Bättre än såhär blir det nog inte, jag kan i alla fall inte tänka mig något som skulle vara bättre för mig.

6/7-13 alltså idag, har jag vart i Ullared med familjen. Näst efter Linköping, kommer nog Ullared på listan över mina favoritställen, hihi. Blev lite shoppat ändå, så bra.